In the name of Allah the Most Gracious and the Most Merciful

Friday, September 23, 2011

NoTa ChenTa :'(

Bismillahirrahmanirrahim..
Ya Allah..
Jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu..
Ya Muhaimin..
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu..
Ya Rabbana..
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
Agar tidak berpaling daripada hatiMu..
Ya Rabbul Izzati..
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu..
Ya Allah..
Jika aku menikmati cinta kekasihMu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu..
Ya Allah..
Jika aku jatuh hati pada kekasihMu
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu..
Ya Allah..
Jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu
Jangan biarkan aku melampaui batas
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu..
Amin Ya Rabbal Alamin…


Tertarik dengan bait-bait kata seorang ‘friend’ dalam fb:
Mencintai seseorang itu adalah hak kita, namun memiliki seseorang yang kita cintai tanpa ikatan sah dan halal itu bukan hak kita. Jangan pernah takut melepaskan sesuatu yang belum berhak kita miliki. Dia pasti akan kembali seandainya Allah menjadikan dia untuk kita miliki atau Allah akan menggantikan dengan yang jauh lebih baik. Jangan pernah takut kehilangan sesuatu yang BUKAN hak kita.

Jadikan ini sebagai satu pegangan :
" SAYA BELUM TENTU AKAN MENIKAHI ORANG YANG SAYA CINTAI TAPI SAYA AKAN MENCINTAI ORANG YANG SAYA NIKAHI !"


No comments: