In the name of Allah the Most Gracious and the Most Merciful

Wednesday, November 21, 2012

Babies

Jejari mula bertatih menekan papan kekunci. Kekok.
Gara-gara lama tak menulis. Saban hari hanya sibuk mengumpulkan idea, dikempal-kempal menjadi koleksi namun cuma terhenti pada memori kepala sahaja. Tak mampu terzahir pada abjad huruf di keyboard. Sudah seminggu lebih bertapa di rumah menghabiskan cuti, dan line internet yang kurang membantu membantutkan mood untuk menulis.

+ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +

Setelah 39 hari, akhirnya diizinkan bertemu dengan si kenit halus mulus sepupu baruku. Anak kedua yang juga seorang hero. Tuan Aisy Furqan bin Tuan Mazlan. Furqan- indah namanya. Aku suka. Salah satu nama yang dimiliki novel agung karya Sang Pencipta, alquranulkarim. Moga si kecil comel ini sehebat namanya ~ pembeda salah dan benar. Moga dirimu kelak menjadi mujahid hebat di mata Islam, pembenar kepada kebenaran dan penolak pada yang salah. Moga Aisy bukan hanya hensem pada jasad dan fizikal, tapi juga hensem pada iman dan amal. InsyaAllah.














Beberapa hari lalu, aku sempat membeli sehelai baju comel buat si kecil. Dan tiba-tiba ada orang yang menumpang sama menyumbang topi arnab buat Aisy. Ah, beruntungnya Aisy. Aisy ucap terima kasih pada yang memberi.  =P


Sejak kebelakangan ni, selalu sahaja aku diketemukan dengan baby. Aku memang peminat baby. Nak menimang anak sendiri belum tentu kapan waktunya, apatah lagi nak menjadi seorang 'aunty'. Jadi, wajarlah aku kalau ketemu dengan baby, pantang melihat tangan aku laju mencuit pipi gebu para babies. Sampaikan anak orang di jalanan pun aku boleh main cuit-cuit. Heheh

Lambatnya nak ada baby  T.T



:D :D

Teringat 2 minggu lalu, ketika singgah di rumah seorang akhawat di Jitra, ada baby comel di rumahnya.
Muhammad Farhan. Tidurnya diusik oleh kami warga "aunty-aunty". kekeke
Seorang akhawat sibuk mencium baby, aku sangka dia juga peminat baby. Rupanya rahsia terbongkar apabila...

"aku sebenarnya tak suka sangat layan baby ni. cuma sekadar nak ambil sunnah Nabi."
 (mencium bau bayi adalah sunnah kerana bau bayi adalah bau dari syurga). Tayang gigi.

"dah tu, takkan nanti dapat anak sendiri mu nak buang anakmu?"
hahaha.. lol!



Situasi di ruangan baby di mall:
"geramnyee tengok baju babyyy. comellll
kalau aku ada anak sendiri, aku borong 1 kedai!"

"dah tu,kahwinla cepat. calon kan banyak kat maktab."
=.='

No comments: