In the name of Allah the Most Gracious and the Most Merciful

Wednesday, January 2, 2013

Gudbye 2012 - Hello 2013

Masih belum terlambat untuk entri pertama tahun baru dan sedikit terlewat untuk entri terakhir tahun lalu ;)

Alhamdulillah. tirai 2012 meninggalkan aku sebagai jasad yang masih bernyawa sehingga ia menemukan aku dengan 2013. Kadang terasa takut untuk bermimpi indah, khuatir hayat semakin dekat dan semakin pendek. dan dalam ketakutan itu akhirnya mimpi-mimpi indah menjadi kenyataan tanpa diduga. 2012 meninggalkan aku dengan memori-memori hangat yang sentiasa membuat aku tersenyum sendiri.

Dan memori paling indah adalah bilamana 2012 menjadi saksi aku  'islam' berpaksikan hakikat sebenar penciptaan aku manusia yang kerdil ini. setelah sekian lama bernafas di bumi ini yakni selama dua puluh tahun, maka pada angka dua dan satu aku mengenali agama sendiri. Allahuakbar! kalau dikira tempoh dua dekad yang aku siakan itu terlalu lama, malah mungkin ada yang menganggap ia sudah terlewat. namun, terlewat jauuuhhh lebih baik daripada tidak langsung. Allah campakkan hidayah pada targetNya tanpa mengira hayat hidup mereka, dan aku dikira beruntung dikembalikan kepada fitrah pada umur yang masyarakat kita hari ini masih anggap ia sebagai 'muda'.

Jika 2012 itu tahun terbaik buatku, dan mungkin juga buat kalian, maka harapannya moga tahun yang terbaik itu bakal menjadi pemangkin dan pencorak tahun-tahun kita yang akan datang seterusnya. ayuhh sebarkan cinta mengorak langkah bersama-sama agar mardhotillah yang kita cari tersedia menunggu di syurga.  :)


Sweet memories in 2012:
















And 2013...

Sepertinya ia menyambut aku dengan kesempurnaan sebagai pemula pada hari pertama.
- melangkah masuk ke semester lima, and practical is coming soon!
- meeting with college-mates, ada yang sudah berubah wajah Alhamdulillah..
- kembali bersua dengan senior NZ, gembira bila masih ada yang mesra seperti dulu dan yang tak pernah mesra menjadi mesra
- jadual kuliah yang boleh dikata agak padat dari biasa
- and some new lecturers yang tak pernah kutip ilmu dari mereka
- and mungkin ada yang lebih manis lagi di masa depan :D

Harapnya 2013 memberi layanan yang terbaik untukku melebihi layanannya pada tahun lalu.
Khoir insyaAllah.

No comments: